Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2019-05-12.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo- aktualnie trwają prace nad konwersacją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2024-01-24.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Edyta Bajerowska,
- adres e-mail - zsmroczkow@opoczno.edu.pl,
- numer telefonu - 44 755 18 23 ,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Mroczkowie Gościnnym, Mroczków Gościnny 50, 26-300 Opoczno .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Szkoła mieści się w jednym budynku, do którego jest pięć wejść.
Pierwsze wejście znajduje się z placu od strony zachodniej, drugie wejście znajduję się również od strony zachodniej w łączniku z salą gimnastyczną, trzecie wejście znajduje się również od strony zachodniej, czwarte wejście znajduje się od strony zachodniej- wejście przez salę gimnastyczną, piąte wejście znajduje się od strony wschodniej szkoły.
Do wejścia pierwszego do budynku znajdują się 4 stopnie, do wejścia drugiego nie ma stopni, do wejścia trzeciego znajdują się 4 stopnie i podjazd dla niepełnosprawnych, do wejścia czwartego znajdują się 2 stopnie , do wejścia piątego 3 stopnie.
Na parterze budynku można poruszać się na tym samym poziomie.
Znajdują się tu gabinet dyrektora, sekretariat, świetlica, kuchnia, stołówka, 2 sale lekcyjne, sala gimnastyczna, szatnie, korytarz oraz toalety.
Wejście na I piętro prowadzi schodami.
W budynku nie ma windy.
Szkoła nie ma wydzielonych miejsc parkingowych.
Do budynku może wejść osoba niepełnosprawna z psem asystującym.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.